Uppgradering (doh!). Behöver seriös hjälp!

Permalänk

Uppgradering (doh!). Behöver seriös hjälp!

Nu behöver jag seriös hjälp att få bort min beslutsångest.

Min nuvarande burk (se sign) är värdelös att klocka med samt att minnena suger getpung. Jag behöver nu råd att köpa nytt mobo och CPU (måste tyvärr ha kvar minnet fram till Aug :/).

Oim att min budget är något begränsad i Juli så kan jag endast köpa för 3000 vilket räcker till CPU + mobo. Nu...VAD ska jag köpa? AMD? Nej tack...Intel? Ja, tack. Dvs. ABIT eller ASUS? 2,4C med 800 buss? Eller ska jag vänta till ABIT släpper sitt IC7 MAX 3? Jag är otroligt ivrig att få nytt mobo och CPU men vill inte göra nåt förhastat. Därför vänder jag mig till er som kan mkt om detta. Vad tycker ni jag ska göra? Vänta eller köpa nu och isf VAD ska jag köpa?

Permalänk
Medlem

Abit IG7-S och en 2,4 med 800 Mhz buss?

Visa signatur

My arms, your hearse

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Scalp
Abit IG7-S och en 2,4 med 800 Mhz buss?

Du menar Abit IS7-G?

För övrigt överklockar den kombinationen mycket fint.

Permalänk
Glömsk

Hallå där.

Håller med, skaffa en modell Abit IS7 samt en 2.4C. Har bra erfarenheter av det vanliga IS7, hur IS7-E/IS7-M/IS7-G är vet jag inte.

Visa signatur

...man is not free unless government is limited. There's a clear cause and effect here that is as neat and predictable as a law of physics: As government expands, liberty contracts.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Psionicist
Hallå där.

Håller med, skaffa en modell Abit IS7 samt en 2.4C. Har bra erfarenheter av det vanliga IS7, hur IS7-E/IS7-M/IS7-G är vet jag inte.

Instämmer Abit IS-7 ca 1300kr+2.4C 2k fin combo

Visa signatur

[RC-Racing is my future after my family!!]
Min blogg - LGS900 - 500gb..

Permalänk
Medlem

IS7-G ska vara riktigt bra.

Visa signatur

/sys: P4 2.6C @ ~3,2 ghz, 4x256 Geil Platinum @ ~490mhz 1:1, PC 9800 Pro @ 396 / 340 (~orig.) l hdd: 1,09tb